000 02989nam a22002417a 4500
003 Uzh_bibl
005 20241024150035.0
008 241024b |||||||| |||| 00| 0 ukr d
020 _a966-7880-98-2
_c13.18
040 _bукр.
041 _2ukr
_aukr
080 _a821(477)
090 _a821(477)
_bЧ 59
100 _aЧижевський, Дмитро
245 _aФілософія Г. С. Сковороди
_hТекст
260 _aХарків
_bПрапор
_c2004
300 _a272 с.
_fВ опр.
520 _a«Філософія Г. С. Сковороди» є однією з найвідоміших праць видатного українського вченого Дмитра Чижевського (1894-1977). Уперше вона побачила світ іще 1934 року. Чижевський схильний розглядати філософію Сковороди як справжню серцевину нашої інтелектуальної традиції. «Сковорода,— писав він,— є останній представник українського духового барока, з другого боку, він — український «передро-мантик»: але бароко та романтика — саме ті періоди духової історії, що наклали на український дух найсильніший відбиток. Отож, Сковорода стоїть у центрі української духової історії...». У своїй книзі Чижевський на багатому джерельному матеріалі досліджує засади ско-вородинської метафізики, антропології, гносеології, етики. Універсалі! та образи українського філософа яскраво увиразнені на тлі античного платонізму й неоплатонізму, патристики, середньовічної та новочас-ної (передовсім німецької) містики. Деякі тези, що їх уперше висунув і обґрунтував Чижевський, як-от думка про те, що творчість Сковороди є «коментарем» до Святого Письма, що вона посутньо пов'язана з містичною традицією, а найвиразнішими прикметами сковоро-динського «барокового стилю» є антитетичність і символізм, з часом перетворилися на усталені сюжети академічної сковородіани.
521 _aДля широкого кола читачів.
546 _aукр.
650 _aЛітературно-художнє видання
942 _2udc
_cBK
999 _c11444
_d11444