000 | 03495nam a22002537a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | Uzh_bibl | ||
008 | 250320b |||||||| |||| 00| 0 ukr d | ||
020 |
_a978-966-06-0475-9 _c31.35 |
||
040 | _bпол. | ||
041 |
_2pol _apol |
||
080 | _a37 | ||
090 |
_a37 _bР-74 |
||
100 | _aРоллє, Міхал | ||
245 |
_aАфіни Волинські _bНарис з історії освіти у Польщі _cупорядники В. Короткий і Ю. Цимбал; _hТекст |
||
260 |
_aКиїв _b"Либідь" _c2007 |
||
300 |
_a310 с. _fВ опр. |
||
520 | _a1 жовтня 1805 р. Тадеуш Чацький відкрив у Кременці Волинську гімназію, яку запроектував Гуго Коллонтай. Школа користувалася загальним визнанням з огляду на високий рівень знань, які вона надавала, та патріотичну виховну програму. В тодішній ситуації планом максимум, для позбавленої державності Польщі, була праця на користь польської освіти і культури. Саме це завдання успішно виконувала Волинська гімназія. Її виняткові досягнення у царині педагогіки були помічені, і 1819 року вона отримала статус ліцею з правом надання нижчих наукових ступенів. Навчальний заклад відіграв провідну роль у розвитку освіти, науки у культури не лише Правобережної України, але і всієї колишньої Речі Посполитої. Завдяки грону неординарних людей, які об'єднались при гімназії та ліцеї у Кременці, місто стало науковим, культурним, економічним та суспільним цетром великого регіону і заслужено отримало назву Афін Волинських. Інтелектуальні здобутки його мешканців у першій чверті ХІХ ст. впливали на перебіг суспільного життя значної частини Європи. Однією з кращих польськомовних праць, присвячених історії Кременецького цілею, є книга Міхала Роллє. Вона прослідковує шлях навчального закладу на тлі історії Східної Європи і є фактично нарисом історії польської освіти на Правобережній Україні. Діяльність Кременецького ліцею об'єктивно сприяла відродженню польської державності і стала символом українсько-польського культурного єднання. | ||
521 | _aДля широкого кола читачів. | ||
546 | _aукр. | ||
650 | _aНауково-популярне видання | ||
653 | _aКнига, що об'єднує народи | ||
655 | _aІсторія | ||
942 |
_2udc _cBK |
||
999 |
_c13581 _d13581 |