000 03495nam a22002537a 4500
003 Uzh_bibl
008 250320b |||||||| |||| 00| 0 ukr d
020 _a978-966-06-0475-9
_c31.35
040 _bпол.
041 _2pol
_apol
080 _a37
090 _a37
_bР-74
100 _aРоллє, Міхал
245 _aАфіни Волинські
_bНарис з історії освіти у Польщі
_cупорядники В. Короткий і Ю. Цимбал;
_hТекст
260 _aКиїв
_b"Либідь"
_c2007
300 _a310 с.
_fВ опр.
520 _a1 жовтня 1805 р. Тадеуш Чацький відкрив у Кременці Волинську гімназію, яку запроектував Гуго Коллонтай. Школа користувалася загальним визнанням з огляду на високий рівень знань, які вона надавала, та патріотичну виховну програму. В тодішній ситуації планом максимум, для позбавленої державності Польщі, була праця на користь польської освіти і культури. Саме це завдання успішно виконувала Волинська гімназія. Її виняткові досягнення у царині педагогіки були помічені, і 1819 року вона отримала статус ліцею з правом надання нижчих наукових ступенів. Навчальний заклад відіграв провідну роль у розвитку освіти, науки у культури не лише Правобережної України, але і всієї колишньої Речі Посполитої. Завдяки грону неординарних людей, які об'єднались при гімназії та ліцеї у Кременці, місто стало науковим, культурним, економічним та суспільним цетром великого регіону і заслужено отримало назву Афін Волинських. Інтелектуальні здобутки його мешканців у першій чверті ХІХ ст. впливали на перебіг суспільного життя значної частини Європи. Однією з кращих польськомовних праць, присвячених історії Кременецького цілею, є книга Міхала Роллє. Вона прослідковує шлях навчального закладу на тлі історії Східної Європи і є фактично нарисом історії польської освіти на Правобережній Україні. Діяльність Кременецького ліцею об'єктивно сприяла відродженню польської державності і стала символом українсько-польського культурного єднання.
521 _aДля широкого кола читачів.
546 _aукр.
650 _aНауково-популярне видання
653 _aКнига, що об'єднує народи
655 _aІсторія
942 _2udc
_cBK
999 _c13581
_d13581