000 | 02956nam a22002297a 4500 | ||
---|---|---|---|
003 | Uzh_bibl | ||
008 | 250428b |||||||| |||| 00| 0 ukr d | ||
020 |
_a966-7880-98-2 _c13.18 |
||
040 | _bукр. | ||
041 |
_2ukr _aukr |
||
080 | _a1(091) | ||
090 |
_a1(091) _bЧ 59 |
||
100 | _aЧижевський, Дмитро | ||
245 |
_aФілософія Г. С. Сковороди _hТекст |
||
260 |
_aХарків _bПрапор _c2004 |
||
300 |
_a272 с. _fВ опр. |
||
520 | _a«Філософія Г. С. Сковороди» є однією з найвідоміших праць видатного українського вченого Дмитра Чижевського (1894-1977). Уперше вона побачила світ іще 1934 року. Чижевський схильний розглядати філософію Сковороди як справжню серцевину нашої інтелектуальної традиції. «Сковорода,— писав він,— є останній представник українського духового барока, з другого боку, він — український «передро-мантик»: але бароко та романтика — саме ті періоди духової історії, що наклали на український дух найсильніший відбиток. Отож, Сковорода стоїть у центрі української духової історії...». У своїй книзі Чижевський на багатому джерельному матеріалі досліджує засади ско-вородинської метафізики, антропології, гносеології, етики. Універсалі! та образи українського філософа яскраво увиразнені на тлі античного платонізму й неоплатонізму, патристики, середньовічної та новочас-ної (передовсім німецької) містики. Деякі тези, що їх уперше висунув і обґрунтував Чижевський, як-от думка про те, що творчість Сковороди є «коментарем» до Святого Письма, що вона посутньо пов'язана з містичною традицією, а найвиразнішими прикметами сковоро-динського «барокового стилю» є антитетичність і символізм, з часом перетворилися на усталені сюжети академічної сковородіани. | ||
521 | _aДля широкого кола читачів. | ||
546 | _aукр. | ||
650 | _aЛітературно-художнє видання | ||
942 |
_2udc _cBK |
||
999 |
_c14158 _d14158 |